شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: دزد حرفه‌ای بعد از جدایی از همسرش برای اینکه مهریه او را پرداخت کند، تصمیم به سرقت از خانه‌های شمال تهران گرفت

نیمه شب 11 آذرماه سال گذشته دزدان شبرو به خانه‌ای در بلوار شهید اندرزگو دستبرد زدند و تمامی لوازم با ارزش خانه به همراه جواهرات صاحبخانه را به سرقت بردند.
صبح روز بعد صاحبخانه که از این سرقت حسابی شوکه شده بود به کلانتری 101 تجریش رفت و ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

او گفت: شب قبل من و اعضای خانواده‌ام برای رفتن به میهمانی از خانه خارج شدیم اما وقتی برگشتیم، متوجه شدیم قفل در خانه تخریب شده و سارقان اثاثیه‌ با ارزشمان را به سرقت برده‌اند.

با گزارش این ماجرا به بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه یک، پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات تخصصی برای کشف راز این سرقت شروع شد. ماموران با حضور در محل سرقت به بررسی نحوه ورود سارقان به خانه مالباخته و اموال سرقت شده از سوی آنها پرداختند.

در این میان تنها سرنخی که در اختیار پلیس قرار گرفت این بود که دزدان شبرو علاوه بر سرقت 10میلیون تومان طلا و جواهر، یک گردنبند برلیان را به همراه فاکتور خریدش نیز به سرقت برده‌اند.

سرقت فاکتور خرید بدین معنی بود که سارقان قصد دارند گردنبند مسروقه را در جواهرفروشی‌ها به‌فروش برسانند. بنابراین ماموران راهی مغازه‌‌ای شدند که مالباخته گردنبند برلیان را از آنجا خریده بود و با دادن آموزش‌های لازم، از صاحب مغازه خواستند درصورت مشاهده مورد مشکوکی آنها را در جریان بگذارد.

یک سرنخ

چند هفته از ماجرای سرقت می‌گذشت، اما هنوز تلاش‌ پلیس برای یافتن سرنخی از سارقان به جایی نرسیده بود. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، یکی از سارقان برای فروش گردنبند برلیان به یک جواهرفروشی در شرق تهران رفت.

این مرد با در اختیار داشتن فاکتور خرید، گردنبند مسروقه را به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان فروخت و بعد از دریافت پول مغازه را ترک کرد. به محض رفتن او، صاحب جواهرفروشی که به ماجرا مشکوک شده بود، با مغازه صادر‌کننده فاکتور تماس گرفت و ماجرای فروش گردنبند را به وی اطلاع داد.

مرد جواهر فروش نیز که از دزدیده شدن این گردنبند خبر داشت، بلافاصله با پلیس تماس گرفت و ماموران را در جریان قرار داد.

دزد انتقام‌جو

به‌دنبال این تماس، ماموران راهی مغازه‌ای شدند که سارق جوان گردنبند مسروقه را در آنجا فروخته بود. آنها با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته توانستند تصویری از چهره‌ این مرد به دست بیاورند.

این در حالی بود که طبق گفته صاحب مغازه، این مرد جوان هنگام فروش گردنبند برلیان یک شماره تماس هم از خودش بر جای گذاشته بود.ماموران با شماره‌ای که از جوان فروشنده داشتند تماس گرفتند اما مشخص شد این شماره متعلق به یک زن جوان است.

این زن به اداره آگاهی انتقال یافت و به محض مشاهده تصویر به دست آمده از فروشنده گردنبند مسروقه، او را شناخت و مدعی شد فروشنده کسی نیست جز همسر او به نام یاسر که چند ماه قبل از وی جدا شده بود. با این سرنخ، دستور بازداشت یاسر صادر شد و ماموران با زیرنظر گرفتن پاتوق‌های وی، توانستند او را در یک عملیات ضربتی در کرج دستگیر کنند.

مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت شبانه از خانه مالباخته اعتراف کرد و گفت: سرقت را با همدستی برادرم و یکی از دوستانمان انجام دادیم. من بعد از جدایی از همسرم به پرداخت مهریه محکوم شدم اما هیچ پولی نداشتم که به او پرداخت کنم. برای همین بود که تصمیم گرفتم مهریه‌ام را با پولی که از سرقت به دست می‌آورم پرداخت کنم.

وی ادامه داد: از آنجا که از همسرم کینه به دل داشتم، بعد از سرقت از خانه شاکی و دزدیدن گردنبند برلیان فکری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم از همسرم انتقام بگیرم. این بود که به مغازه جواهرفروشی در شرق تهران رفتم و بعد از فروش گردنبند مسروقه، به جای شماره تماس خودم، شماره تلفن همسرم را به او دادم.

من می‌خواستم از این طریق کاری کنم که پای همسرم در پرونده‌گیر بیفتد، غافل از اینکه دوربین مداربسته جواهر فروشی نقشه‌ام را نقش بر آب می‌کند. بعد از اعترافات مرد جوان، مخفیگاه 2 همدست دیگر او شناسایی شد و آنها نیز به دام پلیس افتادند.

متهمان در جریان بازجویی‌ها علاوه بر سرقت از خانه مالباخته به چندین فقره سرقت از خانه‌های شمال و شرق پایتخت نیز اعتراف کردند و گفتند: به محض تاریک شدن هوا در کوچه‌های خلوت شهر می‌گشتیم و خانه‌هایی را که صاحبخانه در آنها حضور نداشت شناسایی می‌کردیم. سپس در نیمه‌های شب با تخریب قفل در ورودی، وارد خانه مورد نظر شده و نقشه سرقت را عملی می‌‌کردیم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، مقدار زیادی اموال مسروقه در مخفیگاه‌های آنها کشف شد که نشان می‌دهد آنها به خانه‌های زیادی با این شگرد دستبرد زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده از متهمان بالغ بر 800 میلیون تومان است، افزود: این اموال شامل طلا و جواهرات، پول نقد، لوازم صوتی و تصویری و فرش است.

کد خبر 106358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز